FAQ

FAQ2019-05-03T12:34:06+01:00
Čo je Refero?2019-05-03T10:54:05+01:00

Refero je agentúra, ktorá pomáha vytvárať kvalitný a autentický multimediálny obsah vo forme videa, fotoreportáže, case study, citácií a podcastov, ktorý dostanete v jednom balíku.

Refero je reklamno-produkčná platforma, ktorá ponúka rýchle, profesionálne a komplexné audiovizuálne spracovanie self promo videí a referencií na kľúč za výhodnú cenu.

Refero ponúka predprodukčný, produkčný a postprodukčný servis, ktorého výsledkom je komplexný balík obsahujúci profesionálne video, fotografie, prípadovú štúdiu a textovo-grafické zalomenie výrokov a citácií o vašej firme, produkte či službách.

Čo všetko obsahuje jeden balík?2019-05-03T10:54:08+01:00

Jeden balík obsahuje:

  • 2 – 3 min profesionálne spracované video (1-3 účinkujúci + ilustračné zábery),
  • 2 – 5 stranovú prípadovú štúdiu (case study) pripravenú na základe interview (2 – 3 ľudia),
  • 5 – 10 graficky zalomených citácií o vašej firme a produktoch,
  • 20 – 35 fotografií (fotografie zákazníkov, top managementu a firemného prostredia),
  • kompletný project a account management zákazky, ako aj všetky dopravné náklady.
Aký typ Refero balíkov je v ponuke?2019-05-03T10:54:12+01:00

Refero ponúka 3 základné balíky. Každý z nich obsahuje rovnaký objem spracovaných médií, ale líšia svojim zameraním.

  • Refero – Customer
  • Refero – SelfPromo
  • Refero – Employer branding
  • + ReferoBonus
Kto je objednávateľ?2019-05-03T10:54:20+01:00

Objednávateľom ste vy alebo vaša firma, ktorá má záujem o jeden z balíkov Refero.

Kto je referent?2019-05-03T10:54:23+01:00

Referentom nazývame vášho zákazníka či zamestnanca, ktorý vám poskytuje referenciu.

Balík: Refero – Customer2019-05-03T10:54:26+01:00

Customer balík je určený pre tých, ktorí majú skvelé produkty, no chýbajú im referencie od vlastných zákazníkov.

Tento balík je ideálny pre firmy, ktoré chcú svoju referenčnú politiku pozdvihnúť na vyššiu úroveň. Ich cieľom je prilákať viac leadov a presvedčiť o kvalite vlastných produktov či služieb prostredníctvom skutočných referencií. K tomuto balíku automaticky patrí aj mini balík ReferoBonus*.

*Refero Bonus

Ako názov napovedá, ide o Bonus vo forme videa a fotiek zdarma pre referujúcu spoločnosť, ktorá sa vám rozhodne poskytnúť referenciu. Funguje to jednoducho. Ak oslovíte svojho klienta, aby vám poskytol referenciu, my mu bezplatne spracujeme SelfPromo video aj fotky, ako odmenu za to, že vám poskytol referenciu a pozitívne vás odpromoval.

Príklad:

Predstavte si spoločnosť IT consulting, ktorá má svojho klienta – firmu ABC. Tá má má od IT Consulting softvér.  IT consulting si od Refero objedná spracovanie referencie. Následne spoločne oslovíme firmu ABC, dohodneme termín návštevy a natáčania v spoločnosti ABC, aby sme od nich získali referenciu pre IT Consulting.

Počas natáčania referencie pre IT Consulting natočíme aj osobitné sekvencie o spoločnosti ABC a v postprodukcii vzniknú dve videá. Prvé – referenčné pre IT Consulting a druhé – bonusové, pre ABC, ako odmenu za referenciu pre IT Consulting. Výsledkom je teda self promo video, ako aj fotografie.

Balík: Refero – Self Promo2019-05-03T10:54:29+01:00

Tento balík je určený firmám, ktoré sa snažia zlepšiť svoj image, ale momentálne im chýba profesionálna prezentácia vlastných produktov a služieb. Potrebujú kvalitne a autenticky spracovaný obsah. Tento balík je skvelou príležitosťou na zlepšenie povedomia o vašej firme. Vďaka tomu sa pre každého návštevníka stanete atraktívnejším, autentickejším a zrozumiteľnejším.

Balík: Refero – Employer Branding2019-05-03T10:54:32+01:00

Výborná voľba pre HR manažérov, ktorí sa snažia pozdvihnúť tému Employer branding vlastnej firmy na novú úroveň. Cítia potrebu odprezentovať víziu spoločnosti, jej benefity či prostredie pútavým a zaujímavým spôsobom. Tento balík využijú firmy, ktoré chcú zaujať a prilákať nových zamestnancov a odlíšiť sa od konkurencie.

Ako vybrať ten správny balík?2019-05-03T10:54:36+01:00

Podľa toho, čo je vaším cieľom. Už samotné názvy balíkov napovedajú tematické zameranie.

Ak potrebujete zlepšiť image firmy a odprezentovať vaše produkty, služby alebo víziu – vyberte si balík SelfPromo.

Pokiaľ potrebujete pomôcť so spracovaním referencií a chýba vám pochvala od vašich zákazníkov – ideálny bude pre vás balík ReferoCustomer.

Ak sa však potrebujete ukázať ako výborný zamestnávateľ, zaujať potenciálnych zamestnancov a presvedčiť ich o benefitoch, alebo im ukázať vaše pracovné prostredie a atmosféru – balík Employer branding bude pre vás tou správnou voľbou.

Ako vybrať toho správneho zákazníka/referenta?2019-05-03T10:54:39+01:00

Na spoločnom stretnutí sa pozrieme na zoznam vašich zákazníkov. Po dohode medzi vami, sales oddelením a marketingom, padnú prvé návrhy, ktorý z vašich existujúcich zákazníkov by skvele splnil úlohu referujúceho zákazníka.

Vznikne tak základný zoznam potenciálnych referentov, ktorých spolu prediskutujme.

Svoju úlohu pri tvorbe tohto zoznamu samozrejme zohráva aj :

  • aktuálny vzťah s vaším zákazníkom,
  • stav projektu resp. produktu, ktorý používa,
  • bonita zákazníka či image značky.

To všetko spolu posúdime a až na základe vášho interného schválenia dohodneme postup, ako týchto zákazníkov správne osloviť tak, aby výsledkom bola kvalitne spracovaná referencia.

Ako presvedčím môjho klienta, aby nám dal referenciu?2019-05-03T10:54:47+01:00

Máte spokojného klienta, ale ten veľakrát nemá čas, kapacity alebo jednoducho, chýba mu správna motivácia. So všetkým vám pomôžeme. Toto je 5 najčastejších dôvodov, s ktorými sa stretnete hneď, ako oslovíte klienta a chcete od neho získať referenciu:

Nemáme čas. Pracujeme rýchlo a efektívne. Váš klient nemusí nikde cestovať, nikam chodiť. My prídeme za ním a celé natáčanie nebude trvať viac ako jedno dopoludnie.

Nevieme, či budeme vedieť odpovedať na vaše otázky. Základné okruhy, témy ako aj otázky pošleme vášmu klientovi vopred, takže všetci získajú predstavu o charaktere interview a klient sa bude môcť lepšie pripraviť.

Nemáme radi kamery. Toto počúvame často. Naším cieľom je, aby sme vášho klienta nestresovali. Preto dbáme o to, aby sa nikdy nepozeral do kamery, ale rozprával sa s redaktorom, „mimo záber kamery“, ktorá je vždy bokom a z uhla.

Obávam sa breptov a chýb. To predsa vôbec nevadí, nevysielame naživo. ? Snažíme sa o civilný a príjemný rozhovor a ak sa aj náhodou stane, že niekto pred kamerou zazmätkuje, otázku položíme znova a odpoveď si zopakujeme.

Čo z toho budeme mať? Máte síce klienta, dokonca aj celkom ochotného a je úplne v poriadku, keď sa obchodný riaditeľ alebo majiteľ firmy opýta:

„No dobre, a čo z toho budeme mať my, za to, že strávime niekoľko hodín pred kamerou, fotoaparátom a budeme celý čas chváliť inú firmu, nášho dodávateľa?“

Práve pre takéto prípady sme si pripravili balík ReferoBonus – je to odmena pre vášho klienta vo forme vlastného videa a fotiek ZDARMA ako odmenu za to, že sa vás rozhodol pochváliť.

Môžem navrhnúť otázky ktoré chcem, aby ste sa môjho klienta opýtali?2019-05-03T10:54:51+01:00

Samozrejme. Dokonca je to veľmi vítané, pretože vy poznáte svoju firmu,  produkt, službu a klienta najlepšie. Prejdeme a zadefinujeme si spolu základné okruhy ako  aj návrhy na znenie otázok, ktoré chcete, aby sme sa vašich klientov opýtali. Rovnako si zadefinujeme aj citlivé otázky alebo časti spolupráce, ktorým sa bude treba počas rozhovorov radšej vyhnúť.

Koľko trvá celý proces od prvého stretnutia po odovzdanie kompletného balíka?2019-05-03T10:54:54+01:00

Je to individuálne, zvyčajne ide o 3-4 týždne. Aj napriek tomu, že našou snahou je pracovať čo najrýchlejšie a najefektívnejšie, treba si uvedomiť, že celý proces má 4 fázy: stretnutie, prípravu produkcie, produkciu a postprodukciu.

Do každej fázy vstupujú okrem iného aj interné schvaľovacie procesy na vašej stane, tiež aj snaha o zladenie termínov na strane vášho klienta.

Ako sa spojíte s mojím klientom od ktorého chceme referenciu?2019-05-03T10:55:11+01:00

Po dohode s vami. Najlepšie sa nám osvedčil nasledujúci postup:

  1. Po výbere referujúceho klienta najprv zavoláte vášmu referujúcemu klientovi.
  2. Zavolá a kontaktuje ho človek, ktorý má za vás ku klientovi najbližšie (môže to byť majiteľ firmy, sales director alebo account manager).
  3. Vy v skratke vysvetlíte, že by ste radi získali referenciu a zároveň požiadate o povolenie, aby sme ho následne v mene vašej firmy mohli kontaktovať.
  4. My následne zavoláme vášmu klientovi, predstavíme sa a zašleme prvý informačný mail (v ktorom budete v kópii), kde zašleme podrobnejšie informácie o ďalšom postupe. Zašleme mu prezentáciu, ukážky projektov a ponúkneme aj Bonus*
  5. Po tom, ako vám váš klient potvrdí záujem, naplánujeme termín prípravného stretnutia, obhliadku priestorov a nakoniec aj produkciu.
Čo ak je môj klient v inom meste ako je sídlo našej firmy?2019-05-03T10:55:41+01:00

Vôbec to nevadí. My, v Refero, máme k dispozícii až 10 regionálnych tímov po celom Slovensku, ktoré aktivujeme podľa toho, kde sídli váš klient. K vášmu klientovi teda posielame vždy ten najbližší štáb. Šetríme tak čas, ako aj náklady na cestovanie a ubytovanie štábu.

Kto schvaľuje scenár pred samotnou produkciou?2019-05-03T10:55:44+01:00

Vy. Aj napriek schválenému scenáru, skvelú referenciu dosiahneme hlavne vtedy, keď rozhovor a otázky vznikajú spontánne a priamo na mieste. Pre hladší štart a priebeh rozhovoru, je potrebné mať schválenú základnú bodovú osnovu rozhovorov.

Vám to pomôže získať predstavu o priebehu produkcie a vášmu klientovi otázky zašleme včas, aby sa stihol pripraviť a premyslieť si odpovede. Pokiaľ sa budete chcieť zúčastniť natáčania, ste, samozrejme, vítaní.

Treba sa pred produkciou stretnúť?2019-05-03T10:55:47+01:00

Áno. Najlepšie sa nám osvedčil spoločný obed, večera alebo aspoň kávička s účastníkmi pred samotným točením.

Ľudia sa spoznajú, získajú predstavu o plánovanom priebehu produkcie a vznikne priestor na otázky a odpovede plánovaných rozhovorov. Takto docielime oveľa uvoľnenejší a prirodzenejší výstup nielen na kamere, ale aj počas interview.

Ako sa dohodne termín produkcie?2019-05-03T10:55:51+01:00

Spoločne s vami a vaším klientom. Uvedomujeme si, že všetci majú veľa práce a takú vec, akou je produkcia, treba dobre naplánovať. Nájdeme spolu prienik možných termínov a po schválení naplánujeme jedno doobedie či poobedie práve na produkciu.

Je dôležité spraviť obhliadku priestorov pred samotným točením?2019-05-03T10:55:53+01:00

Áno, aj keď to nie je podmienka. Vždy je vhodné vedieť, ako vyzerá firma a prostredie, do ktorej sa chystáme prísť. Získame tak lepšiu predstavu o priestore o rozložení produkcie.

„Je tá zasadačka na daný termín voľna? Nie je v open space príliš veľký hluk? Vy máte dokonca veľkú terasu s výhľadom na mesto – skvelé.“

Už počas obhliadky môžeme prekonzultovať, konkrétne tipy na miesta a pri produkcii už budeme presne vedieť, kam sa rozložiť, kde spraviť fotky a kde spraviť interview tak, aby nás nikto nerušil.

Ako mám vybrať a presvedčiť kolegov, aby účinkovali vo videu?2019-05-03T10:56:23+01:00

Podobne ako pri vašom klientovi. Skúste porozmýšľať, či by ich okrem lásky k vaše firme ako odmena za účinkovanie vo videu nepotešila napríklad poukážka do kníhkupectva či do kina alebo na kultúru. Malá motivácia za skvelé video predsa stojí.

Budete sa kolegov niečo pýtať?2019-05-03T10:56:37+01:00

Áno, radi. Čo presne, to záleží od cieľov a okruhov otázok ktoré si spolu zadefinujeme v prípravnej fáze. Môže ísť o otázky typu: Ako sa vám pracuje v našej firme? Ako by ste ohodnotili pracovné prostredie benefity, atmosféru či kolektív? Ako sa vám pracuje vo firme? Čo vás na práci teší a baví? Existuje predsa tak veľa otázok. A práve odpovede na takýto typ otázok môžu byť veľmi atratktívne pre potenciálnych zamestnancov.

Ako vyzerá samotný deň produkcie?2019-05-03T10:57:01+01:00

Pracujeme maximálne efektívne. Preto nám väčšinou stačí jedno dopoludnie alebo popoludnie. Kameraman, fotograf a redaktor vedia pracovať paralelne. Kým fotograf fotí ľudí a prostredie firmy, s kameramanom robíme videorozhovor. Počas interview, kedy pracuje iba redaktor, môže kameraman využiť čas na ilustračné zábery.

Koľko ľudí tvorí štáb produkcie?2019-05-03T10:57:14+01:00

Väčšinou traja. Kameraman, fotograf a redaktor, pretože chceme byť čo najnenápadnejší a najflexibilnejší. Tím v tomto zložení pre väčšinu produkcií pri dobrej príprave úplne stačí.

Pokiaľ  ide o špeciálne produkcie a klient má nadštandardné požiadavky, tak zvládneme aj väčšie produkcie, kde nás bolo na pľaci už aj 8. Režisér, dvaja kameramani, pilot dronu, traja osvetľovači, fotograf, redaktor, maskérka, asistent produkcie a podobne.

Môžem byť „na pľaci“ počas točenia spolu s mojím klientom?2019-05-03T11:00:24+01:00

Budeme veľmi radi, ak budete súčasťou produkcie a budete vidieť naživo všetku prácu. Len vás prosíme, aby ste sa držali scenára a plánu a nemenili už schválený scenár na mieste.

Ako dlho trvá točenie jedného účastníka?2019-05-03T11:00:27+01:00

Približne hodinu. Najprv krátka technická príprava, rozloženie kamery, pripnutie mikrofónu a po pár minútach  sa začneme zhovárať. Rozhovor trvá väčšinou  30 – 45 minút, zriedka hodinu. Za ten čas stihneme položiť všetky pripravené otázky a niekedy sa stáva, že sa „zakecáme“ aj mimo pripravený scenár. Práve spontánne otázky a odpovede nám poskytnú často ten najlepší materiál pre neskoršie spracovanie.

Je možné počas produkcie zmeniť účinkujúcich?2019-05-03T11:00:31+01:00

Áno je, aj keď to nerobíme veľmi radi. Definíciu účinkujúcich, schválenie scenára a otázok pre konkrétnych ľudí pripárujeme svedomite a v spolupráci s vami, takže keď na mieste produkcie zrazu zmeníte človeka, je to „škrt cez rozpočet“. No sme flexibilní, takže pokiaľ náhodou niekto ochorie, alebo príde načakaná situácia, vieme improvizovať. ?

Koľko účinkujúcich môže vystupovať vo videu?2019-05-03T11:00:34+01:00

Koľko chcete.? Pre potreby referencie stačia aj dvaja či traja účinkujúci a to isté platí aj pre ostatné balíky. Pokiaľ chcete ukázať viac tvárí, radi natočíme aj širší kolektív. Treba však počítať s dlhším časom produkcie a vyššími nákladmi.

Ako dlho trvá točenie ilustračných záberov?2019-05-03T11:00:36+01:00

Väčšinou hodinku-dve.

Čím viac záberov máme, tým lepšie. Pekné zábery budovy, zasadačiek, pracujúceho tímu, detailov vašich produktov, logo vašej firmy, zábery na prácu s počítačom, alebo detaily strojov či technických zariadení, zábery z dronu – to všetko sú vzácne ilustračné zábery, ktoré pomôžu k dotvoreniu atmosféry videa. Čím viac čau na ne budeme mať, tým bohatšie a pútavejšie video vám pripravíme.

Koľko ľudí absolvuje fotenie?2019-05-03T11:01:29+01:00

Pre potreby referencie je to podľa počtu účinkujúcich vo videu. Takže väčšinou fotíme rovnaký počet účinkujúcich, ale radi spravíme fotky aj celého tímu či kolektívu vašej firmy.

Ako dlho trvá fotenie jedného človeka?2019-05-03T11:01:59+01:00

Po krátkej technickej príprave, ktorá trvá pár minút, nasleduje samotné fotenie, ktoré zaberie približne 15 -30 minút.

Ako sa mám na točenie fotenie obliecť?2019-05-03T11:02:03+01:00

Tak, aby ste sa cítili dobe, a zároveň tak, aby vaše oblečenie zodpovedalo dresscodu vašej firmy, pokiaľ nejaký máte.

Upravujete vizáž jednotlivých účinkujúcich pred produkciou? (Vlasy či makeup)2019-05-03T11:02:06+01:00

Nie. Keďže image každého je vysoko individuálna záležitosť, tak účes, základnú úpravu vlasov, makeup a podobne nechávame na vás. Maskérku však na požiadanie vieme zabezpečiť – treba však rátať s cca 30 – 60 minútovou prípravou pred samotnou produkciou.

Môžem vidieť fotky ktoré nafotíte už počas fotenia?2019-05-03T11:02:08+01:00

Samozrejme. Každú fotku vám, respektíve klientovi, ukážeme, aby sme si boli istí, že ste spokojní. Až po schválení a výbere najlepších záberov fotky spracujeme v postprodukcii. Fotky klientov odovzdáme nielen vám, ale aj klientom, ktorí s nimi môžu voľne narábať. Je to odmena za ich referenciu pre vás.

Môžem si vybrať fotky, na ktorých sa sám sebe páčim najviac?2019-05-03T11:02:11+01:00

Áno. Už pri fotení môžete s naším fotografom komunikovať ohľadne najlepších portrétových fotiek, ktoré sa vám najviac páčia a ktoré vám po fotení pošleme na výber a schválenie. Až po výbere tých správnych fotiek nasleduje ich úprava.

Koľko fotiek spravíte každému účastníkovi fotenia?2019-05-03T11:02:17+01:00

Štandardom je séria približne 5 až 10 portrétových fotografií. Takýto počet fotiek  stihneme spraviť v primeranom čase. Zároveň je to dostatočný počet na výber toho správneho portrétu.

Aké iné fotky okrem portrétov sú súčasťou balíka?2019-05-03T11:02:20+01:00

Naším štandardom je, že nechávame voľnú ruku fotografovi. Výsledkom je väčšinou séria fotiek obsahujúcich takmer všetko: momentky z reportáže, fotky priestorov, kolektívne fotky tímu, detailné fotky log či samotnej budovy.

Koľko fotiek v celom balíku dostaneme?2019-05-03T11:02:24+01:00

Podľa typu balíka, od 20 do 30 fotiek, čo pre veľkú väčšinu self promo a referencií úplne postačuje. Samozrejme, v prípade záujmu o viac fotiek, pre vás radi urobíme aj väčší počet záberov.

Koľko ľudí je potrebných na rozhovor, interview na vypracovanie case study?2019-05-03T11:02:59+01:00

Je vhodné, ak máme možnosť sa rozprávať aspoň s dvoma ľuďmi. Či už ide o predstaviteľa manažmentu, alebo projektového manažmentu, prípadne zamestnanca obchodu či marketingu, vždy je skvelé vidieť dva rôzne pohľady.

Iná optika vnímania produktu, služby či projektu zabezpečí dostatočne zaujímavý podklad pre spracovanie case study. Veľmi vhodné a potrebné sú aj základné dáta či štatistiky (napríklad počet inštalácií, výrobkov, návštev, počet hostí), ktoré vieme pekne využiť v texte a grafike neskôr.

Rozprávate sa so všetkými naraz?2019-04-30T17:16:57+01:00

Nie. Základom dobre spracovanej prípadovej štúdie je čas na spoločný rozhovor.

Pomôžu nám otázky, ktoré sme si spolu pripravili. Počas interview už nesvietia kamery a svetlá a vy, alebo váš klient, sa tak môžete sústrediť na rozhovor. Zameriame sa na to, ako bol spokojný s vaším produktom, službou či spoluprácou.

Koľko trvá rozhovor s referentom?2019-05-03T11:03:14+01:00

Väčšinou 20 – 45 minút, v závislosti od objemu pripravených otázok a definovaných okruhov, ktoré sme si vopred pripravili.

Nahráva sa rozhovor?2019-05-03T11:03:16+01:00

Áno. Celý rozhovor, okrem kamery, vždy nahráme aj na diktafón, následne prepíšeme, štylisticky a gramatiky upravíme a zašleme vám ho na schválenie.

Kto je počas rozhovoru prítomný?2019-05-03T11:03:19+01:00

Keďže nám ide o maximálne efektívne využitie času, tak okrem kameramana je tam aj náš redaktor, účastník rozhovoru – teda vy, alebo váš klient. Niekedy sa na chvíľu zastaví aj fotograf, aby spravil pár reportážnych fotiek.

Môžeme dodať aj iné zábery z akcií našej firmy? Resp. Je možné využiť už nami vytvorené videá, alebo fotky a skombinovať ich v rámci produkcie?2019-05-03T11:03:46+01:00

Áno. Pokiaľ máte videá či fotky z vlastnej produkcie, z eventov alebo ako domáci „home made“ materiál, vieme ho zanalyzovať, spracovať a následne  skombinovať s nami tvoreným videomateriálom. Využiť ho môžeme len v prípade, pokiaľ spĺňa aspoň základné technické predpoklady pre použitie.

Odovzdávate surový materiál z ktorého sa bude robiť zostrih?2019-05-03T11:04:25+01:00

Nie. Na to, aby sme vám spracovali skvelé 2-minútové video je potrebných mať nahraté veľké množstvo materiálu, ktoré obsahuje veľa „vatových“ i neatraktívnych informácií, s často zlou výpovednou hodnotou. Naši editori strávia desiatky hodín, kým všetok materiál prezrú, prestrihajú, upravia a poskladajú do profesionálneho výsledku. Samozrejme, že pripomienkovanie predpripravenej verzie je samozrejmosťou.

Aké dlhé bude video vo finále?2019-05-03T11:04:32+01:00

Odporúčame 1 až 3 minúty, pretože akokoľvek sa vám môže video o vás zdať zaujímavé, je dobré ho spraviť svieže a kratšie. Získate tak vyššiu dopozerateľnosť a udržíte si pozornosť svojich sledovateľov.  Hoci je lákavé dať do videa všetky zábery, v tomto prípade treba odolať. Pri dĺžke videa 100 % platí, že menej je niekedy viac.

Čo ak chcem dlhšie video ako odporúčate?2019-05-03T11:04:36+01:00

Ak ho skutočne chcete, pripravíme na želanie aj 15 minútové video. Je však dokázané a musíte počítať s tým, že dopozeranosť takto dlhého videa bude dramaticky klesať po každej sekunde už po 2 či 3 minútach.

Aké upraví robíte vo videu v post produkcii? Je súčasťou postprodukcie aj úprava zvuku a doplnenie hudby?2019-05-03T11:04:39+01:00

Áno. Vyladenie zvuku, ako aj návrh a zakúpenie zvukového podmazu spolu s  licenciou do 10 000 pozretí je u nás samozrejmosťou.

Koľkokrát môžeme video pripomienkovať?2019-05-03T11:04:43+01:00

Obvyklé a efektívne sú 3 kolá pripomienok, ktoré máte zahrnuté v cene balíka. Pokiaľ patríte vy,  alebo váš šéf, k perfekcionistom a detailistom, tak pripomienky trvajú aj dlhšie?. Teba si však uvedomiť, že čím viac času strávime spolu na pripomienkach, tým viac rozpočtu sa minie.

Pošlete nám prepis rozhovoru s jednotlivými aktérmi?2019-05-03T11:08:24+01:00

Samozrejme. Po tom, ako nahráme rozhovory s jednotlivými účinkujúcimi, prepisujeme audiozáznam do textového dokumentu, ktorý bude tvoriť základ pre spracovanie prípadovej štúdie. Vždy pred finalizáciou vám materiál zašleme na schválenie.

Aká dlhá bude case study ktorú spravujete?2019-05-03T11:08:43+01:00

2,5 až 5 strán, čo pre účely použitia – či už ako PR textu, interného marketingu alebo blogu – postačuje viac než dosť.

Upravujete rozhovor gramaticky a štylisticky?2019-05-03T11:08:50+01:00

Rozhodne. Bez úpravy gramatiky či štylistiky by výstupy stratili na svojej hodnote. Dodávame nielen „krástne“ fotografie, ale aj krásne texty.

Je potrebné, aby rozhovor schválil objednávateľ aj referent súčasne?2019-05-03T11:08:55+01:00

Pokiaľ ide o balík Refero Customer, tak áno. Znenie prípadovej štúdie zasielame na verifikáciu a schválenie aj vášmu klientovi.

Na aké účely môžem využiť texty a rozhovory z interview a case study?2019-05-03T11:08:59+01:00

Či sa rozhodnete text použiť ako reklamný PR text, článok na vašom blogu, alebo ho chcete šíriť prostredníctvom sociálnych médií, to nechávame na vás.  Dielo sa po odovzdaní stáva vašim, takže disponujete aj právom s ním narábať tak, ako uznáte za vhodné.

V akom formáte nám odovzdáte spracovanú case study?2019-05-03T11:09:03+01:00

Aj vo formáte pdf ako ucelený výstup z naše strany ale aj vo formáte txt, aby sa vám s textom alebo jeho časťami ľahšie pracovalo.

Môžem meniť vyjadrenia a pasáže ktoré o nás klient povedal?2019-05-03T11:09:07+01:00

Nie. Úprava, zmeny časti textov alebo dokonca výrokov sú zakázané. Aj napriek tomu, že ste objednávateľom a klientom, tak zmenu a úpravy tohto typu robiť nemôžete.

Koľko stojí jeden balík?2019-05-03T12:16:00+01:00

Ceny máme rozdelené podľa typu balíkov a nájdete ich spolu s doplnkovými balíkmi priamo tu.

Platí sa záloha pred spustením spolupráce a produkciou?2019-05-03T12:17:05+01:00

Áno. Pokiaľ si po úvodnom stretnutí poviete, že je to pre vás zaujímavé, vystavíme  zálohu v plnej výške. Výška zálohy v celkovej dohodnutej sume, je spravidla 100 %. Zaplatením zálohy na zaslané číslo účtu (v prípade záujmu v hotovosti), je objednávka záväzná pre obe strany: rovnako pre poskytovateľa služby, tak ako aj pre objednávateľa. Najneskôr 5 dní pred plnením služby musí byť záloha uhradená, nakoľko ku každému projektu pristupujeme a plánujeme kapacity, čas logistiku a tímu vopred.

Storno podmienky2019-05-03T12:17:09+01:00

Našťastie zriedka, no stretávame sa aj s neserióznym jednaním. Preto sme prijali storno politiku, lebo príprave venujeme veľa práce a energie – detailne plánujeme, chodíme na stretnutia, robíme obhliadky priestorov, píšeme scenáre, vyčleňujeme naše kapacity – a potom sa stane, že objednávku niekto z nejakého záhadného dôvodu zruší.

V prípade, že objednávateľ zruší svoju objednávku písomne, telefonicky alebo elektronicky uplatňujeme nasledovné storno poplatky v nižšieuvedených lehotách:

  • Minimálne 30 dní a viac pred termínom akcie – 10%
  • Minimálne 14 dní a viac pred termínom akcie – 20%
  • Minimálne 7 dní pred termínom akcie – 40%
  • Minimálne 5 dní pred termínom akcie – 50%
  • Menej ako 2 dni  pred termínom akcie – 100%
Platíme extra poplatky za cestovné alebo ubytovanie štábu?2019-05-03T12:17:12+01:00

Nie. Všetky cestovné náklady bez obmedzenia kilometrov sú v cene každého balíka.

Platí referent za svoje vlastne video?2019-05-03T12:17:15+01:00

Nie. Práve naopak. Dostáva ho zdarma, ako odmenu za to, že sa vám rozhodol poskytnúť referenciu.

Platí referent za fotky?2019-05-03T12:19:45+01:00

Nie. Tu platí to isté, čo pri videu. Fotky vášmu klientovi či referentovi odovzdáme rovnako ako vám.

Je možné k balíkom pridávať iné doplnkové služby?2019-05-03T12:17:19+01:00

Samozrejme. Uvedomujeme, si že každá firma je iná a má svoje predstavy o počte účinkujúcich, počte požadovaných fotografií a podobne. Práve preto sme základné balíky rozšírili o možnosť kombinácie s ďalšími službami. Radi by ste mali vo videu viac účinkujúcich, letecké zábery z dronu alebo viac fotografií? Vyberte a skombinujte ktorýkoľvek základný balík s doplnkovými službami. Je len na vás, aký balík s ktorými doplnkovými  službami si vyberiete.

Je možné si objednať len časť niektorého balíka?2019-05-03T12:17:22+01:00

Zatiaľ nie a je to pre vás dobre. Naša filozofia je poskytovať a spracovávať komplexne všetky formy referencie alebo self proma, aby ste mohli zužitkovať čo najviac obsahu. Čas strávený u vás, alebo vášho klienta sa snažíme využiť čo najefektívnejšie a vyťažiť z neho čo  najviac vo váš prospech. No povedzte, nebola by škoda neurobiť s vaším klientom fotky, keď už s ním točíme video, alebo sa s ním neporozprávať a nespraviť case study? Že sa boja u vás alebo u klienta kamier a fotoaparátov? To sa vôbec nemusia – tu nájdete pár skvelých tipov a trikov ako vysvetliť kolegom či klientovi prečo sa nebáť a ako to spolu zvládneme.

Je potrebné ziskať súhlas jednotlivych učinkujúcich ktorí budu vo videu a na fotkách?2019-05-03T12:18:06+01:00

Áno. Sme GDPR friendly agentúra a práve súhlas s točením a fotením je dôležitou súčasťou prípravy na produkciu.

Kto vybavuje povolenia v prípade, že chceme mať zábery z dronov?2019-05-03T12:18:16+01:00

My. Pokiaľ máte záujem o zábery z dronu, všetky povolenia vrátane ohlášky na ministerstvo zabezpečíme.

Kedy môžem začať používať všetok obsah, ktorý dostaneme?2019-05-03T12:18:19+01:00

Hneď po tom, ako vám odovzdáme finálne spracované materiály. Video, fotky, texty, citácie ako aj záznamy z podcastov môžete začať používať okamžite.